Věříme, že důstojné bydlení je základní lidské právo.

Komu jsou naše služby určeny?

  • Lidem, kteří se nacházejí v životní situaci, kdy je pro ně bezpečné, kvalitní a důstojné bydlení nedostupné.
  • Těm, kteří jsou na trhu s bydlením různými způsoby diskriminováni a potřebují pomoc.

Jaké služby poskytujeme?

  • Spolupracujeme s férovými majiteli bytů.
    Zprostředkováváme dlouhodobé, bezpečné a férové pronájmy.
  • Zajišťujeme spravedlivé a bezpečné nájemní smlouvy.
    Garantujeme spravedlivou nájemní smlouvu a pečlivě sledujeme její plnění na obou stranách, abychom zajistili spokojenost a dodržování smluvních podmínek.
  • Podporujeme dlouhodobé pronájmy.
    Pomůžeme vám nejen získat pronájem, ale také si ho udržet, abyste mohli mít trvalou jistotu a bezpečí. Nabízíme možnost dlouhodobé podpory v různých životních situacích a problémových oblastech života (sociální poradenství, dluhové poradenství apod.).
  • Pomoc při řešení potíží.
    Poskytujeme podporu při řešení potíží, které se mohou v souvislosti s bydlením vyskytnout. Důraz klademe na férový přístup a aktivní předcházení potenciálním problémům. Pokud situace vyústí v ukončení nájmu, najdeme vám náhradní bydlení, aby vše proběhlo bez komplikací.
  • Služby poskytujeme zdarma.
    Naše služby jsou bezplatné. Neúčtujeme si žádné provize.

Co od nájemce bytu potřebujeme?

  • Aktivní spolupráci
    Řešení vaší sociální situace se neobjede bez vaší aktivní spolupráce. Budeme vás v bytě pravidelně navštěvovat a nabídneme další podporu dle aktuální potřeby.
  • Dodržování nájemní smlouvy.
    Požadujeme dodržování podmínek nájemní smlouvy a pravidelnou, včasnou úhradu nájemného i příslušných poplatků spojených s bydlením.
  • Budování a udržování dobrých sousedských vztahů.
    Očekáváme, že budete vytvářet a udržovat bezkonfliktní sousedské vztahy.
  • Řádnou péči o byt.
    Vyžadujeme, abyste se o byt starali tak, aby nedocházelo k jeho poškození.
  • Dostatečný finanční příjem.
    Požadujeme dostatečný finanční příjem pro pravidelné a včasné úhrady nájmu a dalších nákladů s ním spojených. Vaši finanční situaci probereme před uzavřením nájemní smlouvy. Pokud váš příjem nebude stačit na pokrytí nájmu, navrhneme řešení, jak jej zvýšit.

Jak probíhá hledání vašeho bydlení?

  1. Poté, co nás kontaktujete, domluvíme si termín osobní schůzky.
  2. Na schůzce si promluvíme o vaší situaci a vyhodnotíme, zda je možné vás zařadit mezi uchazeče o bydlení. Vyjasníme si, jaká jsou vaše očekávání a potřeby a co z toho jsme pro vás schopni zajistit. Pokud se domluvíme na vaší účasti v projektu, podepíšeme spolu dohodu o spolupráci.
  3. Kontaktujeme našeho realitního makléře, aby hledal byt dle vašich potřeb a představ.
  4. Domluvíme prohlídku konkrétního bytu, jíž se může účastnit i majitel bytu.
  5. V případě, že dojde k naplnění vašeho očekávání i očekávání majitele bytu, podepíšete spolu nájemní smlouvu. Zaplatíte kauci, s jejíž úhradou vám může pomoci Úřad práce.
  6. Náš koordinátor vám pomůže uzavřít pojistné smlouvy k bytu. Sociální pracovník vám pomůže nastavit pravidelné platby a zabydlet se.
  7. Během prvního roku vašeho bydlení náš sociální pracovník dochází do vaší domácnosti na pravidelné kontrolní návštěvy minimálně jednou za 14 dní.

Harmonogram jednotlivých kroků